Mechanické opravy

Motor a jeho časti

Motor je nepochybne najdôležitejšou a najkomplikovanejšou časťou vášho automobilu a preto jeho oprava môže byť aj najnákladnejšia. Pri správnej pravidelnej údržbe a kontrola sa však môžete vyhnúť nákladných opravám.

Pokračujte nižšie

Čo sú motorové časti vozidiel.

Motor obsahuje zložité mechanické a pohyblivé časti v kombinácii s modernou elektronikou. Je teda nepochybne najdôležitejšou a najkomplikovanejšou časťou vášho automobilu a preto jeho oprava môže byť aj najnákladnejšia. Pri správnej pravidelnej údržbe a kontrole sa však môžete vyhnúť nákladným opravám. 

Únik oleja je jedným z prvých znakov, ktorým vás vozidlo upozorní, ak motor potrebuje opravu, alebo ste ho zanedbali v dôsledku čoho stvrdli alebo sa poškodili tesnenia.

Správnou údržbou motora zlepšujete jeho spotrebu, motor pracuje lepšie, vozidlo je výkonnejšie a emisie škodlivín sú nižšie. Takisto zdravie motora sa môže prejaviť pri štartovaní v zimnom období.

Najčastejšou opravou v motorovej časti vozidla je výmena rozvodových komponentov, sviečok, filtrov, čistenie ventilov a výmena oleja. Väčšina týchto komponentov podlieha opotrebeniu a výmena je bežnou súčasťou života vozidla.

Odborný autoservis Todos vám pomôže so servisom motora a jeho častí.

Odporúčame pravidelne vykonávať prehliadky motora a jeho častí odbornými a vyškolenými zamestnancami Todos. Ponúkame diagnostiku motora, výmenu súčiastok a komponentov, čistenie a celkovú opravu akýchkoľvek mechanických problémov vo vašom motore alebo vozidle.

Pravidelná údržba motora zahŕňa:

  • Výmena rozvodov
  • Výmena a kontrola sviečok zapaľovania
  • Čistenie ventilov
  • Výmena vzduchového a palivového filtra
  • Dôkladná kontrola všetkých komponentov motora

Diely motorových častí, ktoré podliehajú opotrebeniu a môžu vyžadovať servis alebo opravu:

  • Blok motora
  • Olejová vaňa
  • Hlava motora
  • Tesnenia
  • Chladenie
  • Kladky, rozvodové sady, remene a reťaze
  • Piesty
  • Sanie a dodávka vzduchu
  • Spätné vedenie splodín (AGR, EGR)
  • Tandemové čerpadlo
  • Turbodúchadlo
  • Intercooler - chladič nasávaného vzduchu
  • Uloženie motora a prevodovky
  • Vačkový hriadeľ
  • Ventily
  • Vstrekovanie
  • Zotrvačník
  • Kľukový hriadeľ
  • Remenice
  • Ojnice
  • A mnoho ďalších

Motorové časti vozidla, ktoré najčastejšie podliehajú opotrebeniu, alebo poruche:

  1. Alternátor - komponent zodpovedný za výrobu elektriny
  2. Štartér - zodpovedný za prvé otočenie (naštartovanie) motora
  3. Kompresor
Alternátor

Čo je a čo robí alternátor. Alternátor je komponent zodpovedný za výrobu elektriny, ktorá nabíja batériu vozidla. To znamená, že kedykoľvek je vozidlo v prevádzke, batéria sa nabíja.

Príznaky nefunkčného alternátora. Ak je vaša batéria vybitá a odmieta sa nabíjať pri bežnej jazde, alebo ak vaše svetlomety nie sú také jasné ako obvykle, môže byť alternátor poškodený. Zvyčajne vás na to vozidlo upozorní výstražným svetlom batérie, alebo nízkym stavom merača napätia.

  • Vybitá batéria
  • Batéria sa nenabíja
  • Svetlá nie sú také jasné ako zvyčajne
  • Kontrolka batérie svieti.

Koľko stojí výmena alebo oprava alternátora. Navštívte ktorúkoľvek pobočku Todos v 4 mestách na Slovensku a náš kvalifikovaní personál preverí funkčnosť vášho alternátora, navrhne možnosti opravy s presnou cenou za opravu.

Štartér

Čo je a čo robí štartér. Štartér je zodpovedný za prvé otočenie (naštartovanie) motora. Akonáhle otočíte kľúčom v zapaľovaní, štartér zabezpečí dostatočný krútiaci moment na naštartovanie motora.

Príznaky nefunkčného štartéra. Otočíte kľúčom v zapaľovaní, ale nič sa nestane. To je najbežnejšia porucha štartéra. Ďalším znakom je počutie jediného kliknutia, ktorým je spustenie solenoidu, ale motor sa neotáča. Štartér čerpá energiu z autobatérie, takže ak sa vaše auto nenaštartuje, nemusí to byť vždy chyba alternátora.

Rozdiel medzi nefunkčným štartérom a problémom s autobatériou. Ak počujete po otočení kľúča viac kliknutí, je pravdepodobné, že to bude problém s autobatériou, a nie so štartérom.

Životnosť štartéra. Životnosť komponentov vo vozidle zvyčajne závisí od vášho štýlu jazdy a údržby vozidla. Priemerná životnosť štartéra sa odhaduje zhruba na 100000 - 150000 km. Takisto systém štart-stop a jazda v meste môže častejšie zaťažovať štartér a tým ho rýchlejšie opotrebovať.


Obsah na tejto webovej stránke je informatívny.
Informácie ako dielce, opravy, termíny alebo počty kilometrov sa môžu líšiť od značky a veku vášho vozdila, štýlu jazdy alebo údržby vozidla. Ak ste nedostali odpoveď, neváhajte nás kontaktovať a radi vám poradíme.
Mechanické opravy
Povinné zmluvné poistenie

Pobočky Todos v 4 mestách na Slovensku

Ponúkame služby autorizovaného záručného a pozáručného servisu Todos v mestách Bratislava, Košice, Ružomberok a Žilina s vyškoleným tímom, ktorý sa o vaše auto postará naozaj vo všetkých smeroch.

Podrž
Predaj
Klik
Zatvoriť hľadanie